Riddarn

Born to lose? - Live to win!

tisdag, september 19, 2006

"Bönder" i korridoren!!!

Ett exotiskt inslag på festen var att ett stort antal studenter från Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) i Ulltuna medverkade i festligheterna. Jag måste medge att detta skapade en skräckblandad förtjusning inom mig. Förutom Christians Tina och hennes kompisar som alla är fullgott anpassade till det urbana samhället, är min enda kontakt med studenter från SLU deras sångboksmiddag.

Jag besökte eftersläppet till denna sångboksmiddag för några veckor sedan. Lokalen som valts för festligheterna var en gammal stenlada mitt på SLUs område i Ulltuna. Förutom spridda inslag av folkdansliknande steg på dansgolvet verkade festen vara som vilket fylleslag som helst. Men plötsligt hör jag en melodi som jag inte hört på mycket länge. Resten av lokalen verkade också uppmärksamma melodin. För i samma stund började helt plötsligt alla stampa i takt med musiken, folk blev som besatta. Det stod ganska snabbt klart att det var Drängarna med "om du vill bli min fru" som spelades. Jag måste erkänna att jag mest blev fascinerad och nyfiken på hur musiken mottogs på dansgolvet. Den fram tills nu ganska ordinära dansen byttes plötsligt ut mot diverse ring och pardanser i bästa folkdans anda. Dessa danser utfördes med imponerande hög precision och koordination. Man hade kunnat tro att de inte hade gjort annat än dansat folkdans. Festen fortsatte i samma stil.

Den skräckblandade förtjusningen gentemot korridorens gäster från SLU kan sammanfattas i en skräck för att de skulle dansa sönder vår korridor till drängarna, och förtjusningen i att de skulle göra det. Det visade sig dock att dessa SLU studenter varken var besatta av varken drängarna eller folkdans. De var tvärtom säkert mycket trevliga allihop (jag pratade med 2 stycken).

2 Comments:

  • At 19 september, 2006 19:32, Anonymous Anonym said…

    Jag måste säga att jag uppskattar din blogg, jag hade höga förväntningar men den är bättre än så. bättre än min också. damn. tack för efterfesten, det var trevligt men sent...

     
  • At 21 september, 2006 23:31, Anonymous Anonym said…

    he he. om man inte kan SLUta så borde man inte. Det var ännu en kväll du har bättre minnen än av jag : ) Mest fest var det nog i vår espressomartini extas på förfesten, som varade från ca 5 på em till midnatt.
    -saltasnubbar

     

Skicka en kommentar

<< Home