Riddarn

Born to lose? - Live to win!

fredag, september 15, 2006

Torsdag eftermiddag - en solskenshistoria

Efter gårdagens ganska misserabla morgon så tog jag faktiskt tag i mitt liv och pluggade :). Jag han läsa precis lagom mycket för att kunna säga att jag varit duktig och fått i mig en dagsranson kunskap. Sedan ringdde telefonen, det var christian som ville att jag skulle följa med honom och hans fästmö och kolla på lite saker inför deras bröllop. Det är fortfarande nästan ett år kvar till den stora dagen, men de har redan alla lokaler klara och ett för att vara ett år kvar mycket ambitiöst körschema. Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli ett helt fantastiskt lyckat bröllop. Inte minst på grund av att de har fått riktigt riktigt fina lokaler för båda vigseln och festen, jag kan inte berätta var för det är fortfarande hemligt.

Det som ändå känns bäst med det hela är att de passar så otroligtbra ihop. Ni vet alla hur man reagerar när man får reda på att två personer ska gifta sig. Förutom att man blir glad så infinner sig ändå den där lilla frågan, "hur kommer det här gå egentligen".
Det som är så fantastiskt är att jag inte ens känner att jag behöver ställa mig den frågan. De är liksom så perfekta för varandra, man kan bara hoppas att man själv får uppleva den känslan någon gång.

Betyg på Christians och Tinas kärlek: 10 av 10 riddare kring det runda bordet och både merlin och kung arthur på plats.


Det som känns näst bäst är att jag får vara delaktig i det hela :). Det känns som en stor ära och ett stort ansvar. Mardrömmen skulle ju vara att man skulle ju vara om man gör nått fel eller glömmer nått... "huuu" *ryser*. Jag tror verkligen inte det kommer hända, det känns allt för viktigt för att jag ska glömma nått, och jag jobbbar bra under stress så jag klarar mig nog.

Betyg på att jag får vara delaktig i Bröllopet: 10 av 10 riddare kring det runda bordet


Efter att vi gått runt och inspekterat lokaler och räknat hur många som kommer få plats, så begav vi oss hem till christian och tina via sytembolaget. Efter några öl och timmars ytterliggare bröllopsdisskution på en solig äng, så blev jag bjuden på middag. Maten var i all sin enkelhet mycket delikat, och det kändes som en riktig sommar middag efter all sol och allt. Kanske var det sista sommardagen för året :0 (nej det blir nog många fler...). Efter middagen bestämdes att det skulle bli utgång på stockholms nation. Det bröt även ut en disskution om snappsvisor och bordsångers vara eller icke vara på bröllopsmiddagar(det blir nog sånger då christian lade in någon form av inverterat veto till snappssånernas fördel). Jag ser det som e självklarhet att man sjunger vid de flesta middagar och samankomster. Jag kan dock vara något miljöskadad av den akademiska miljön här i uppsala, så jag kan inte anses vara helt objektiv.

Därför tänkte jag uppmana mina eventuella läsare att att yttra sig i frågan: Snapps och bordsvisor vid bröllopsmiddagar, bra eller anus?

1 Comments:

  • At 16 september, 2006 12:32, Anonymous Anonym said…

    Hej riddaren,

    Jag tycker att snappsvisor är bra såvida de ej innehåller ord som svärmor i volgasjön, för mycket supa och dylikt...men annars tror jag absolut på detta! Hej hopp bröllopsflopp???

     

Skicka en kommentar

<< Home