Riddarn

Born to lose? - Live to win!

fredag, september 15, 2006

Torsdagskväll på stockholms nation

För er som inte bor i uppsala eller inte varit en torsdagskväll på stockholms nation, så kan jag avslöja att stockholms nation är någon form av stureplan copycat. I alla fall delar av klientelet har alldeles uppenbart sådanna ambitioner. Det finns dock en del stora skillnader mellan stockholms nation och stureplan.

1. Prisnivån ligger närmare ett sunkigt ölhak på söder än en stureplanskrog.
2. Det finns inga kändisar på stockholms nation.
3. Kvaliten på drinkarna är inte jämförbar med en stureplanskrog (dock ganska hög för att vara en studentnation)
4. Vem som helst kommer in på stockholms nation, och då menar jag vem som helst.

De flesta som går på stockholms nation, gör det liksom jag bara för att kul på en klubb. Det intresanta är stekarna som sitter och ser coola ut med sina helrör runt ett bord iklädda kavaj blåvit randig skjorta med vit krage och ett par jeans och steker som om det inte finns någon morgondag. Om man är lite stekig eller brattig till sin stil, beter man sig säkert till viss del så i alla situationer, det är en del av personligheten. men rimligtvis så anpassar man nivån till situationen.
Men varför varför sitter det då folk och försöker steka på stockholms nation?! Jag trodde i min enfald att det här med att steka och visaupp sig hade nått att göra med att vara extraordinär och exklusiv. Jag är leddsen men stockholms nation ligger snäppet under kickis kafe när det gäller att vara exklusiv och extraordinär. Att sitta och försöka skaffa sig status genom plånboken och stekighet på en nation måste anses vara ett ganska patetiskt då prisnivån är mycket låg och exklusiviteten på gästerna högst ordinär.

Riddaruppmaning till stekare på stockholms nation: Var er själva men dra ner några hack på stekandet, det är en förvuxen studentpub ni är på.

Riddarkomentar: Ingen ska skämmas över vad de är, Indiepopare, stekare eller punkare. Vad man än är så är det ok. Men för guds skull tänk lite på i vilken situation och var ni befiner er i, och anpassa er.


Min torsdagskväll på stockholms var förövrigt trevlig. Träffade många kompisar jag inte sett sedan förra terminen. På det hela en bra och för min del ganska lugn kväll.

Betyg på kvällen: 6 av 10 riddare kring det runda bordet