Riddarn

Born to lose? - Live to win!

torsdag, september 14, 2006

Gårdagens utgång

Trots dagens ångest så måste jag ändå komentera gårdagens utgång. Det var helt enkelt askul. Det började med att jag och en kompis lagade mat inför drinkblandar kvällen. Efter en god middag och lite tråk satte i alla fall något som skulle likna en drinkblandar kurs igång. Vi var över 20 personer så möjligheterna för var och en att få lite rutin på att blanda drinkar var något begränsad. Men det hela var mycket trevligt för det. På det stora hela var det en bra förfest.

Betyg på förfesten: 6 av 10 riddare kring det runda bordet.

När vi skulle vidare ut så upptäckte jag att jag i vanlig ordning hade glömt mitt kårleg hemma (i uppsala måste man ha ett giltigt kårleg för att komma in på studentnationerna, och till en sådan skulle vi). Tallen var snäll och följde med mig hem för att hämta det, och en B-52 shot i storleken rödvinsglas (den var helt perfekt skiktad så vitt jag kan minnas). När vi väl kom till v-dala(västermanlands dalarnas nation) med inte allt för höga förväntningar så möttes vi av massor av kända ansikten. Jag förstår inte hur, men en efter en dök de upp, korridorare, fadderbarn, gammla kursare och vänner. Det var kanon kul och bra drag, extremt bra drag för att vara v-dala faktiskt. kvällen avslutades med en "super QP" på Mcdonalds och en liten promenad med filosofiskt snack.

Betyg på utgången: 8 av 10 Riddare kring det runda bordet.