Riddarn

Born to lose? - Live to win!

onsdag, september 13, 2006

Mitt första inlägg

Ojojoj borde egentligen plugga nu (nej jag har inte tid att sova). Men nu sitter jag häroch har precis startat min blogg. Jag har faktiskt länge funderat på att starta en blogg nu. Känns roligt men samtidigt lite spännt att ha tagit första steget. Det känns lite betungande också, för om jag ska ha en blogg så ska den vara läsvärd och väluppdaterad.
Men jag måste säga att det största huvudbryet med den här bloggen är hurvida jag ska avsläja min identitet, eller om jag ska vara anonym.
Anonymiteten ger en annna möjlighet att kunna vara väldigt fri och öppen om vad jag tycker om personer och händelser i mitt liv och för den delen i resten av världen. Men begränsningen ligger också just i att det finns en ganska stor risk att man blir avslöjad. Jag är helt enkelt inte intreserad av att hålla på att lägga ut rökridåer och anonymisera allt då det förstör lite av syftet med bloggen. Nämligen att berätta om mitt liv och mina tankar kring diverse saker, det blir helt enkelt för opersonligt för mig.
Om jag istället skulle välja att skriva under mitt riktiga namn så skulle ganska snabbt alla som vet vem jag är ha tillgång till mina tankar på ett sätt som skulle inte bara skulle identifiera mig utan av de personer jag skriver om.
Med anledning av dessa slutsattser har jag bestämt mig för att skriva under psedonymet Riddarn, men jag tänker inte skriva som om jag vill förbli anonym. Min indentitet är ingen hemlighet, men på detta sätt kan jag få en anonymitet från allmänheten och vara publik mot de som listar ut vem jag är, vilket inte kommer vara så svårt om man känner mig.